Skolemedlemmer

Herunder finder du vores skolemedlemmer, og hvilke uddannelser og kurser de udbyder.

Skolemedlemmer markeret med Gul-Profil har fået en eller flere uddannelser niveauvurderet af Danmarks Akkrediteringinstitution, der hører under Uddannelses- og Forskningsministeriet.

“Det primære formål med niveauvurderinger af private uddannelser m.fl. er at synliggøre sværhedsgraden af læringsudbyttet og give bedre overblik over det private uddannelsesmarked. Niveauvurderinger af private uddannelser m.fl. vil styrke mulighederne for samspil mellem private og offentlige uddannelser, fx ved meritvurderinger og realkompetencevurderinger, og dermed give bedre muligheder for sammenhæng mellem uddannelse og arbejdsmarked i et livslangt læringsperspektiv. Niveauvurderingerne vil være en styrket forbrugeroplysning, og kan samtidig være med til at understøtte, at uddannelserne arbejder systematisk med læringsudbytte og sikring af kvalitet”. Kilde: Danmarks Akkrediteringsinstitution

Bemærk, at Dansk Behandlerforbund, som forening, ikke godkender uddannelser, kurser eller skoler, da vi mener, at en kompetent og uvildig uddannelsesvurdering naturligvis hører under Danmarks Akkrediteringsinstitution, ligesom alle andre private og offentlige uddannelser i Danmark jf. evt. nedenstående politiske mærkesager.

AkupunkturAkademiet ApS

v/ marie gliemann-larsen

udbyder uddannelse til akupunktør eller auriculoterapeut, samt efteruddannelseskurser i akupunktur og Kinesisk Medicin, førstehjælp, medicinske fag m.m.

***Niveauvurderet af
 Danmarks Akkrediteringsinstitution***

tlf.: 60 67 45 26

Innowell

v/ Brian Mosegaard

Udbyder online uddannelser til:
  • lægeeksamineret klinisk fodplejer
  • lægeeksamineret klinisk massør
  • lægeeksamineret klinisk kosmetolog
  • sundhedsfaglig grunduddannelse

samt online kurser i bl.a. anatomi, fysiologi, sygdomslære, psykologi, negletekniker, hudterapeut, spaterapeut, kosmetisk akupunktur, makeup, massage m.m.

***Niveauvurderet af
Danmarks Akkrediteringsinstitution***

tlf: 98 90 10 80 mandag-torsdag 9-16

Godthjælp instituttet

v/ Rikke Godthjælp

klinik, kurser & uddannelse i
akupunktur, auriculo & posturologi

***niveauvurderet af
danmarks akkrediteringsinstitution***

tlf.: 53 50 08 01

A. M. Massageskole

v/ susan wichman

Udbyder Fysiurgisk lægeeksamineret massøruddannelse, Stolemassage, Børnemassage og kortere kurser.

tlf.: 44 53 57 51

Danmarks Akupunkturuddannelse

v/ Esben Andersen

Udbyder akupunktur uddannelse i klassisk kinesisk medicin. tilbyder også efteruddannelse.

tlf.: 51 92 35 35

Skønhedshuset Vejle

v/ Bina Knudsen

udbyder uddannelse til lægeeksamineret fodplejer og kosmetolog samt anatomi/ fysiologi og sygdomslære.
korte kurser i voksbehandling, vipper og bryn, hotstone massage, wellness massage, kinesisk fodmassage.

tlf.: 75 72 14 80
studievejleder tlf.: 40 27 01 09

Helsemette.dk

v/ mette ekman

udbyder kursus/uddannelse i japansk lifting

mette.ekman@hotmail.com
tlf.: 22 94 66 12

Rideterapeut skolen

v/ Kaj & Jette Laubacher

udbyder uddannelse til eksamineret rideterapeut -en gren inden for psykoterapi. kurser og korte efteruddannelsesforløb i arbejdet med dyr og mennesker i samspil.

tlf.: 60 70 11 67

Totum - Skolen for kropsterapi

v/ marcus heller & jeppe dalsgaard

Udbyder uddannelse til Totum Kropsterapeut m.m.
København – Århus – Odense – Aalborg – Malmø

Danish Body Therapy

v/ kim kristiansen

udbyder uddannelse til kropsterapeut & practitioner samt kurser og workshops.

tlf.: 30 47 85 20

E-medicus

v/ Jesper Hollensberg

udbyder anatomi, fysiologi og sygdomslære som e-learning. mulighed for eksamen i hhv. københavn og midtjylland.

tlf.: 60 88 50 70

Dansk Akademi for kropsterapi

v/ Jannie Arvad

udbyder uddannelse til Fysiurgisk Massør, Kranio-Sakral Terapeut eller Kropsterapeut. Der er også mulighed for at tage enkelte kurser.

tlf.: 20 16 15 16

Tengbjerg Sundhedsuddannelser

v/ Jeppe Tengbjerg

udbyder massøruddannelse, zoneterapeutuddannelse samt akupunkturuddannelse. desuden tilbyder skolen en rækker efteruddannelser inden for skadesterapi og muskelterapi.

tlf.: 20 21 21 98

Painkiller

v/ Peter R. Cole

Udbyder Akupunkturuddannelse og kurser i bms akupunktur og master tung’s punkter. underviser i fredericia, brønderslev og haslev.

tlf.: 50 55 97 00

Body TT

v/ Danijel Vucelic

Udbyder kropsterapi uddannelse.

skole@bodytt.dk
tlf.: 40897079

Sensing Mind Institute

v/ Claus Springborg

“Sensing Mind Institute udbyder en uddannelse i terapeutisk brug af meditation, selv-kontemplation og andre teknikker baseret på en integration mellem spirituelle traditioner og kognitionsforskning.”

info@sensingmind.com
tlf.: 61670897

TLC uddannelser

v/ kim mackayzee

uddannelser med fokus på samtale og coaching

tlf.: 28305102

Skolen for Muskelterapi

v/ pia Henriksen

udbyder kurser i 5-punkt øreakupunktur, wellnessmassage, bobler & wellness, cupping & gua sha, medianlære & medianbehandling

tlf.: 42314407

Bliv skolemedlem i dag

Hvis du er skoleindehaver, og udbyder uddannelser og/eller kurser indenfor Dansk Behandlerforbunds brancheområder, og ønsker forbedring på et eller flere af nedenstående mærkesager, så bliv medlem af Dansk Behandlerforbund. Alle skoler er hjertelig velkommen i Dansk Behandlerforbund!

Der er mange fordele som skolemedlem hos Dansk Behandlerforbund. Som skolemedlem vil dine studerende fx kunne opnå gratis elev-medlemskab i et år. I dette år kan dine studerende blandt andet møde andre studerende, og kan via vores vidensforum, sparre med hinanden og hente viden der kan hjælpe i deres studie, kommende karriere m.m.
Når dine studerende er færdiguddannede kan de købe medlemskab fra kun 975,- om året, erhvervsforsikring til kun 299,- om året, RAB-registrering til kun 500,- om året m.m. Dette betyder, at dine færdiguddannede er fremtidssikret med både tryghed, viden, netværk, forsikring, PR-marketing m.m.

Du får også adgang til et lukket interesse-forum kun for skoleindehavere, hvor du kan hente viden, poste indlæg og sparre med dine kolleger m.m.

Ligeledes kan du som skolemedlem frit og ubegrænset benytte vores flotte PR-materiale herunder journalkort, aftalekort m.m., og disse kan selvfølgelig benyttes af både dig, dit personale og dine studerende. Du skal dog være opmærksom på at vores PR-materiale eller referencer til Dansk Behandlerforbund ikke må bære præg af at DBF har “godkendt”, “anerkendt” eller anden ordlyd, der kan foranledige kunder til at tro, at Dansk Behandlerforbund på nogen måde har blåstemplet din uddannelse. Dansk Behandlerforbund godkender nemlig ikke skoler, da vi mener, at dette hører under Uddannelses- og Forskningsministeriet for en uvildig og kompetent godkendelse. Jf. evt. vores nedenstående mærkesager.
For ikke at overtræde dette kan du evt. istedet markedsføre dig med at du er “medlem af”, og hertil knytte vores logo, hvor du evt. linker til Dansk Behandlerforbunds hjemmeside for at verificere dit medlemskab overfor dine kunder.

Som skolemedlem får du også mulighed for at deltage i vores hyggelige netværksmøder med uvurderlig vidensdeling.

Kom og vær med i en innovativ, positiv og engageret netværksgruppe af helt forskellige privatskoler, der ikke blander sig i hinandens måde at gøre tingene på, men istedet respekterer, vidensdeler og lærer af vores spændende forskelligheder.

Vi har alle det til fælles, at vi ønsker frihed til forskellighed, og vi ønsker indflydelse på vores fremtid og succes for hinanden!

Dansk Behandlerforbunds politiske mærkesager for privatskoler

• Lige mulighed for at få sin uddannelse akkrediteret af Uddannelses- og Forskningsministeriet uanset om man er offentlig eller privat.
  • Lige mulighed for at kunne klage over sin uddannelse, og dermed, at kunne opnå samme lige og fair mulighed for en uvildig klagebehandling/procedure hos Uddannelses- og Forskningsministeriet uanset om man tager en privatuddannelse eller offentlig uddannelse.
  • Lige mulighed for at få en uddannelse SU-godkendt uanset om man er offentlig eller privat.
  • Lige mulighed for adgang til offentlige tilskudsmidler på uddannelsesområdet uanset om man er offentlig eller privat.
  • Uvildig og kompetent RAB-godkendelse af privatskoler hos RAB-godkendte brancheforeninger, for at sikre fri konkurrence på sundhedsydelser, samt lige adgang til behandlingstilskud fra div. sundhedsforsikringer.
  • Fair og lige konkurrencemulighed mellem de offentlige- og private uddannelsesudbydere.
  • Fair og lige bedømmelse af SKAT til anden egentlig sundshedspleje uanset om man er offentlig eller privat uddannelsesudbyder.